Ogórkowa lemoniada z bazylią


Co myślicie o lemoniadzie z ogórków? Ja kiedy usłyszałam o niej, od razu pomyślałam "super, trzeba spróbować!" Gdy podzieliłam się pomysłem z moją przyjaciółką, podeszła ona do niego dość sceptycznie. W tej sytuacji musiałam zrobić tę lemoniadę, by udowodnić sobie i jej, że mam rację ;) I jak się okazało to naprawdę nie był zły pomysł. Ogórek nie jest bardzo wyczuwalny, lecz lekko łagodzi kwaśny smak cytryny. Zdrowa, orzeźwiająca propozycja na nadchodzące upalne, letnie dni.

Składniki na 4 porcje

3 ogórki szklarniowe
6 cytryn
6 listków bazylii
2 łyżki miodu
1/2 szklanki wody mineralnej niegazowanej

Do podania
woda mineralna gazowana
lód
cytryna
limonka

Ogórki myjemy. 2 ogórki obieramy ze skóry i kroimy na kostkę. Jednego ogórka kroimy na pół i przy pomocy mandoliny kuchennej, tarki lub noża kroimy wzdłuż na 4 plasterki, odkładamy je na później do podania. Pozostałą część ogórka obieramy i kroimy. Wrzucamy pokrojonego ogórka do misy blendera.  Cytryny kroimy na połówki i wyciskamy z nich sok do blendera przez sitko, by nie wpadły nam pestki. Liście bazylii myjemy, dodajemy do ogórków i soku z cytryny. Wlewamy wodę mineralną, dodajemy miód. Wszystko miksujemy do całkowitego zmiksowania składników. 

Rozlewamy równomiernie do szklanek, dodajemy plasterki ogórka, cytryny i limonki oraz lód. Dopełniamy gazowaną wodą mineralną.

Smacznego ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz