Jogurt z nasionami chia, pistacjami i granatem

Tego jeszcze tutaj nie było: szybko, smacznie i zdrowo, ale wciąż słodko ;) Jogurt naturalny z nasionami chia, czyli szałwii hiszpańskiej, na punkcie których oszalał cały "zdrowy" świat. Ja o ich wspaniałych właściwościach się nie będę rozpisywać, bo pewnie znajdziecie o nich mnóstwo informacji na zdrowotnych blogach, a ten zdecydowanie nie jest o tym i sama nie mam o tym pistacjowego pojęcia. Skupię się za to na samym deserze. Jogurt ten poznałam pracując w angielskiej kawiarni. Kupowali go wszyscy, i kobiety, i mężczyźni, kierowani prawdopodobnie modą właśnie na nasiona chia. Ale myślę, że równie ważnym powodem był fakt, że jogurt był naprawdę dobry. Ja, mając gdzieś jego zdrowe właściwości, chętnie się nim zajadałam. Kwaśny smak jogurtu naturalnego przełamany jest słodyczą miodu. Do tego chrupiące nasiona granatu i słone pistacje.

Składniki na 2 duże porcje
  • 400g jogurtu naturalnego
  • 1,5 łyżki miodu
  • 3 łyżki nasion chia (szałwia hiszpańska)
  • nasiona z połowy granatu
  • 50g pistacji 

Z połowy granatu wydłubujemy nasiona. Pistacje obieramy ze skorupek, kroimy na mniejsze kawałki. 
Jogurt mieszamy dokładnie z miodem, za pomocą rózgi kuchennej. Dodajemy nasiona chia i 2/3 nasion granatu. Wszystko dokładnie mieszamy. Przelewamy jogurt do szklanek lub miseczek. Posypujemy pozostałymi nasionami granatu oraz pistacjami. 

Smacznego ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz