Serkowa tarta mango z migdałami


Drugi przepis z cyklu "w tym roku dotrzymam jakiegoś postanowienia noworocznego". Ponieważ poniedziałki mam zazwyczaj troszkę czasu, możemy ten cykl przemianować na "Poniedziałki ze sweetmedicines". Postaram się w każdy możliwy poniedziałek dodać nowy przepis.
Dziś miała być czekoladowa tarta z masłem orzechowym. Ale z powodu sytuacji rodzinnej, czytaj jeden tymczasowy mieszkaniec nie może jeść ani czekolady, ani orzeszków (ja bym chyba umarła), musiałam zmienić moje plany i lekko improwizować. Od kilku dni na szafce leżało nieruszone przez nikogo mango, a w lodówce mascarpone. Nigdy wcześniej nie piekłam nic z mango. Dalej miałam ochotę upiec jakąś tartę, jednak wszystkie przepisy jakie znalazłam zawierały limonkę - cytrusów też jej nie wolno! W końcu trafiłam na przepis na tartę, w której do kremu wykorzystany został serek mascarpone. Zmodyfikowałam go, dodając do kremu puree z mango, a do ciasta migdały. Połączenie to wyszło bardzo ciekawe. Masa jest delikatna, jogurtowa, a w całym cieście znacząco wyczuwalny jest aromat migdałów. Idealny przepis na zimowe dni, kiedy tęsknimy za świeżymi owocami. 

Ciasto
  • 1 żółtko
  • 2 łyżki śmietany 18%
  • 80g migdałów
  • 1 szklanka mąki
  • 0,5 łyżeczki soli
  • szczypta pieprzu
  • 1/4 szklanki cukru pudru
  • 100 g zimnego masła
Krem
  • 1 mango
  • 250g mascarpone
  • 3 łyżki miodu
  • 150 g jogurtu greckiego
Dekoracja
  • 1 mango
  • 20 g płatków migdałów

Żółtko roztrzepujemy ze śmietaną do uzyskania jednolitej konsystencji. Migdały mielimy za pomocą malaksera lub blendera. W misce mieszamy zmielone migdały, mąkę, sól, pieprz i cukier puder. Dodajemy posiekane masło. wyrabiamy przez chwilę, aż składniki zaczną formować ciasto. Dodajemy żółtka ze śmietaną, wyrabiamy ciasto aż wszystkie składniki dokładnie się połączą. Formujemy ciasto w kulę, wkładamy do lodówki na min 30 min.

Kiedy ciasto mrozi się w lodówce, przygotowujemy krem. Mango obieramy ze skóry, kroimy na małe kawałki, które następnie, za pomocą blendera, miksujemy na purée. Do gotowego purée dodajemy serek mascarpone, jogurt grecki i miód. Za pomocą blendera miksujemy na gładki krem. Wkładamy do lodówki.

Piekarnik nagrzewamy do 200C. Formę z wyciąganym dnem na tartę smarujemy lekko masłem. Ciasto wyciągamy z lodówki. stolnicę posypujemy mąką. Rozwałkowujemy ciasto, przekładamy do gotowej formy. Pieczemy przez ok 15-20 min, aż ciasto nabierze złotego koloru.
Wyciągamy ciasto z piekarnika, odkładamy do całkowitego wystygnięcia.

Kiedy ciasto przestygnie, wylewamy na nie krem, wygładzamy.
Wkładamy do lodówki na kilka godzin, by krem stężał.

Przed podaniem: mango obieramy ze skóry, kroimy w kosteczkę a następnie posypujemy po wierzchu tarty. Na koniec przysypujemy płatkami migdałów. 

Smacznego ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz