Masło Orzechowe


Ponieważ dziś jest specjalny dzień, w tym poście pozwolę dodać sobie bardziej osobisty wstęp. Dziś obchodzi urodziny jedna z bliższych mi osób i właśnie tym postem postanowiłam ją uhonorować. Martyna, bo to o niej tu mowa, jest największym znanym mi miłośnikiem masła orzechowego. Zostało więc one zrobione z myślą o niej, jako część urodzinowego prezentu. Oprócz niego będzie też oczywiście tort z masłem orzechowym ;) Martyna jest chyba jednym z najwierniejszych fanów moich wypieków (Martyna po prostu uwielbia wszystkie słodkości), ale objawia się to tylko w jedzeniu, natomiast nigdy nie czyta moich wstępów. Nie boję się więc, że zrujnuję jej niespodziankę ;) Jeśli czyta ten post, to na pewno dawno już dostała prezent i pewnie pół tortu już poszło. :) Jednak mimo to wiem, że wiernie mi kibicuje. A wiem to bo Martyna jest osobą bardzo szczerą, która zawsze mówi to co myśli, a do tego zawsze jest dla ciebie, jeśli potrzebujesz pogadać lub masz gorszy dzień. W dużej mierze to właśnie dzięki niej w ogóle powstał ten blog, ponieważ pozwoliła mi uwierzyć, że jeśli ci coś sprawia przyjemność powinnaś to robić mimo wszystko. WSZYSTKIEGO NAJLEPSZEGO MARTYNA :)


A wracając do przepisu. Potrzebne są tylko smażone orzechy ziemne i robot kuchenny z końcówką do  rozdrabniania. Wykonanie jest bardzo proste i szybkie, całość nie zajmuje więcej niż 10 minut, wliczając w to przerwy na sprawdzenie postępów pracy i odpoczynek od hałasu miksera ;) 
Wedle upodobań można eksperymentować z dodatkami smakowymi do masła. Ja zrobiłam w trzech wersjach : z dodatkiem cynamonu, miodu i wersji standardowej z dodatkiem kawałków orzechów.

Składniki na słoik 120 ml
  • 300 g orzechów ziemnych prażonych solonych
Opcjonalnie 
  • pół łyżeczki cynamonu
lub
  • miód 
lub
  • 2 garści orzechów

 Wrzucamy orzechy do pojemnika robota z końcówką rozdrabniającą.

Po ok 30 sekundach orzechy powinny być już drobno rozkruszone. Warto zgarnąć do środka okruszyny ze ścianek.
Następnie po upływie  minuty orzechy zaczynają przyjmować postać kremu.
Po upływie kolejnych 2 minut mamy gotowy krem. W zależności od tego w jakiej formie lubimy masło orzechowe najbardziej, możemy miksować dłużej lub krócej do uzyskania pożądanego efektu.

Na koniec do masła możemy dodać cynamon, miód lub orzechy pokruszone przez około 10 sekund w mikserze.
Smacznego ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz