Lodowa czekoladowa tarta z bananami


Jest to propozycja zdecydowanie dla miłośników lodów i czekolady, a u mnie w domu na szczęście takich nie brakuje :) Deser bardzo łatwy i szybki w wykonaniu. Świetny sposób na urozmaicenie zwyczajnego spożywania lodów. Dla mnie najlepszym elementem są banany, które zimne idealnie równoważą słodycz lodów i dodatkowo orzeźwiają.


Składniki
  • 1000 ml lodów czekoladowych
  • 100 g masła
  • 300 g ciastek typu digestive ( ja używałam holenderskich)
  • 3 banany
  • Odrobina soku z cytryny
  • 2 batony mars
Wyciągamy lody z zamrażalnika.
Masło rozpuszczamy. Ciastka kruszymy na bardzo drobne kawałeczki np. za pomocą robota kuchennego lub w plastikowym woreczku wałkiem. Wsypujemy do miseczki i mieszamy z masłem. Formę na tatrę o średnicy 25 cm smarujemy masłem. Dno oraz boki wykładamy mieszkanką masła z ciastkami. Banany kroimy w plasterki i kropimy sokiem z cytryny. Wykładamy je na ciasto. Na wierzch kładziemy lody i rozsmarowujemy je równomiernie. Na lodach układamy pokrojone w paseczki batoniki mars.
Wkładamy do zamrażarki na minimum godzinę.
Tartę przechowujemy w zamrażarce. Przed podaniem najlepiej wyjąć ok  10 minut wcześniej, aby nie była za twarda.

Smacznego ;)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz